Poetens plats: se och hör Beata Berggren läsa sin dikt

Ny dikt på Poetens plats!

Alingsås kulturhus presenterar stolt vårens poet på Poetens plats våren 2021: Beata Berggren. Från Världspoesidagen 21 mars finns en ny dikt anslagen på Poetens plats i Nolhaga park. I stället för en publik uppläsning presenteras årets avtäckning av dikten i form av filmade inslag där du kan höra och se när Beata Berggren läser sin dikt och berättar om den. Filmen ligger uppe på Alingsås kulturhus Youtube-kanal från och med 21 mars.

Beata Berggren (f. 1976 i Huaröd, Skåne) bor i Stockholm och är konstnär, poet och förläggare. Sedan 2012 driver hon poesiförlaget Chateaux tillsammans med Martin Högström och Peter Thörneby. Senast publicerade bok är Exposé poet (Korrex Press 2018). Hon har publicerats i tidskrifter som OEI, Den engelske kanal, Gresshoppene har ingen konge och Senna Hoy, och översatt den amerikanska poeten Lorine Niedeckers bok Min vän träd (Chateaux 2019).

I år presenterar vi även vår första vinnare i poesitävlingen Unga Viljors Poesipris, Annaclara Hjalmarsson

När: Söndag 21 mars, kl 00.00