Teater och film för skola & förskola

Under våren  2024 erbjuder vi teater för förskolan, låg - mellan och högstadiet. Det betalas med skapande skolapengar. Det finns också möjlighet att söka busspengar!

BOKA HÄR

Filmfestival 25 – 26 april

Vi bjuder in till film på Palladium under två dagar - för lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet

Datum: Torsdag 25/4 och Fredag 26/4
Plats: Palladium

Se detaljat program HÄR

BREATH IN THE WILD

Något vi aldrig sett! Tält som dansar, tält som rör sig, tält som svävar och kramas, tält som busar, tält som är ledsna och glada – i takt med discomusik. Det är spännande och galet – här är det tillåtet att få skratta, kommentera och röra sig. En samtida dansföreställning som bjuder in både barn och vuxna på en absurd rörelseresa i transformation. Vad är egentligen en dansande kropp? Och hur kan vi uppfatta olika objekt som rör sig i mänskliga mönster och fantasifulla former? Genom komik och populärkultur leker dansföreställningen med hur publiken uppfattar saker och ting. “Den såg skitbra ut och jag hade kul!” “Det var roligt att dom slogs och ramlade omkull” “Det är inte varje dag man ser dansande tält” “Kan ni köra igen?!”

Datum: 16 -17 maj
Tider: kl. 10.00  och 13.00