Utställningen är öppen under kulturhusets öppettider. Har du registrerat ett Kulturhuskort är utställningen öppen mellan 6-22 alla dagar.
18 juni
Alingsås konsthall

Vernissage: Rest your little head and tell me about the past

Alingsås konsthall återöppnar med fantastisk utställning med Patrik Bengtsson. Välkommen på vernissage!

I Patrik Bengtssons Rest your little head and tell me about the past bjuds vi in i ett rum som likt en arkeologisk fyndplats eller ett observatorium ställer frågor om sanningar och dess ursprung. Vi möter människans behov av att skapa fantastiska berättelser men också frågan om vad som händer när dessa inte är sanna. Vem är det som bestämmer vad som är sant? Vad händer när vi går vilse i berättandet? Inom vetenskap, media och populärkultur skapas berättelser som förstärker eller sorterar ut olika fenomen och idéer. Rest your little head and tell me about the past skapar kontakt med det utsorterade och ger oss möjligheten att fundera, sörja, bejaka och dröja.

Utställningen står t o m december 2016.

Program, skolprogram och visningar kopplade till utställningen sker under hela utställningsperioden.

Välkommen på vernissage i konstnärens närvaro!

När: Lördag 18 juni, kl 13.00 – 15.00
Var: Alingsås konsthall Visa på karta