Öppet idag

Alla öppettider
Hitta saker att göra

Om Alingsås kulturhus

Det är på Alingsås kulturhus det händer! Konst, kafékvällar, utställningar, skapande, böcker och dagstidningar. Vårt mål är att vara en samlingsplats för människor, tankar och kreativitet. Välkommen!

Alingsås kulturhus består av Alingsås museum, Alingsås konsthall, Alingsås bibliotek och Palladium samt biblioteken i Ingared och Sollebrunn. Organisatoriskt ligger vi i verksamheten Kultur, turism & evenemang som tillhör Kultur- och utbildningsförvaltningen.
Vi vill vara en röst i hela Alingsås kommun, tillsammans med dig! Hos oss kan du skapa, fika, uppleva, möta människor, ifrågasätta, prova på, se, lära och känna - eller ta det lugnt. Här finns alltid något att göra, här får du alltid vara med och skapa, här finns alltid någon att fråga.

Kontakta oss

Vill du hitta på något tillsammans med oss? Har du förslag på programpunkter? Kontakta oss!

Att tänka på när du kommer

Här är lite trivselregler

Kom med din klass

Förutom de föreställningar och filmer i aktivitetskalendern nedan, erbjuder kulturhuset besök i museum, konsthall och bibliotek för skola. Boka här.

Följ oss på Facebook

Följ oss så blir du expert på vad som händer på Alingsås Kulturhus!

Följ oss på Instagram